Det här om mat

Standard

Mat är något människan måste ha för att bygga upp sin kropp och ja, för att överleva helt enkelt. I dagens samhälle är mat något vi nästan tar för givet att det finns i våra kylskåp. Vi äter frukost, lunch, fikar, middag och kanske några mackor till kvällen och där emellan småäter vi. Det är ju inte så konstigt att vi äter så, för vi behöver ju inte direkt springa ut i skogen för att jaga maten. Sen finns det massa undantag, men det tänkte jag inte skriva om nu.

Det jag vill skriva om är vi som inte är så ”mat-glada” av oss. Jag har aldrig varit intresserad av mat eller godis heller för den delen. Fram till att jag började på gymnasiet, har jag ätit väldigt lite. För jag tyckte inte om det. Bullar, choklad med fyllning i, sockerkaka, kakor, muffins, korv, fiskpinnar, ris, potatis, köttfärssås, alla typer av grönsaker, soppor, blodpudding, bönor, friterat, kokt och stekt gillade jag inte heller. Som liten mådde jag nästan illa efter att ha ätit mat och känslan av att känna mig proppmätt fick mig att må dåligt. Det var ett dumt tänk och som egentligen bara försiggick i mitt undermedvetande. Jag totalvägrade att äta hemma och åt ytterst få tuggor till lunch. Enda gången jag faktiskt åt någorlunda var när pannkakor, Mc Donald’s barnmeny och sill serverades.

Nu på gymnasiet har jag äntligen börjat gilla mat mer och mer nu, men än sitter det där tänket kvar.  T.ex. när folk pratar om en specifik maträtt så tänker jag bara på hur äckligt det skulle vara och äta det just nu och säger därför att jag inte tycker om det. (Det kan dock bli lite fel) Men det är skönt att jag lämnat det där stadiet och verkligen börjat njuta av måltider. Det har jag nästan gjort varje måltid sen i augusti.

Finaste bloggen någonsin!

Kommentera

