Vänner eller ovänner?

Standard

Vad är vänskap egentligen? Ja, ibland känns det som om jag inte riktigt vet det. För det finns så många olika människor och olika typer av vänner jag har. Vissa beter sig väldigt vuxet och det gillar, för de vännerna kan man växa med och man har själv chans att utvecklas. Andra är mer som p-12or, som ska försöka äga ut sina vänner, förnedra varandra och få andra att må dåligt. Jag tror inte riktigt man själv är medveten om vad man gör när man håller på med sådant. Personligen tror jag att man inte mår särskilt bra när man trycker ner andra på det sättet.

Jag tänker väldigt mycket på det som försiggår bland mina vänner och jag tycker inte om det. När man är 16/17 år borde man faktiskt ha växt ifrån det stadiet. Omoget på ett sätt som jag hatar. Frågan är om det någonsin kommer försvinna? En vuxen kvinna behandlade mig på ett väldigt dåligt sätt då jag var liten. Men jag har lärt mig av det och det är att man alltid ska behandla andra som man själv vill bli behandlad! Sen kan man göra misstag, men när dessa fasoner upprepar sig flera gånger om, då vette fan vad som är fel…

Precis som med utsläppen, så tänker jag släppa personerna som tar energi ifrån mig..!

Kommentera

