Ramlade ner från dansen på rosorna

Standard

Vart man föds spelar stor roll. Har tänkt på det ibland. Om man föds i Indien eller Sverige, kan avgöra hela ens framtid, men ibland kan det vara till ens nackdel att vara född ”rik”. Vi får helt andra problem och inte bara vanliga I-landsproblem, utan mer seriösa problem. De flesta som tar livet av sig är från västvärlden och det beror delvis på fixering av pengar och utseende. Idag handlar allt om hur vi på bästa sätt ska bli snygga och framgångsrika. Långt efter det kommer kärlek, vänskap och annat viktigt. Kanske inte riktigt sant. Men att vara snygg och rik är så viktigt idag och jag tycker det är synd. Tänk om alla bara kunde strunta i det för en dag…?

Det jag egentligen ville skriva om att det är massa unga som mår dåligt idag och då är det inte att de svälter för att det inte finns rent vatten eller att de inte får någon utbildning. Det är andra faktorer som påverkar oss. Själv har jag mått dåligt och jag har alltid hållit det inom mig. Jag var alltid så tyst. När jag började gymnasiet kände jag att det enda sättet för att må bättre var att se till att jag tog hand om mig själv. Vem skulle göra det om inte jag? och än så länge har det gått väldigt bra!

”Livet är inget problem som ska lösas, utan en verklighet som ska upplevas.” – Läste jag på nätet för något år sedan och insåg att det stämmer så väl. Förut tänkte jag alltid att bara jag löser mina problem så kommer jag bli lycklig. Men det handlar inte om det, det handlar om att hitta sig själv i mitten av alltihop och kunna göra det bästa av sitt liv!

Lite mer kärlek skulle en del av oss behöva!❤

Kommentera

