Dagen är i ord

Standard

Började med att gå upp tjugo minuter över sex. Tidigare går inte. Det går bara inte! Helt omöjligt. Masade mig ut till badrummet och fixade mig med deo, smink och hår. Efter cirka 15 minuter var jag klar och käkar standard-frukosten; Tee och socker samt bröd med massa smör på och två skivor skinka. Lyssnar alltid på The Dead när jag ska vakna och det är ett sjukt bra band som får mig att le och bli glad! Efter det var det bara att borsta tänderna och dra till skolan.

Väl i skolan får jag reda på att fysiklektionen är inställd, vilket innebär att min klass har typ 3 timmars hål. Yeah. Så jag och Ida bestämmer oss för att åka till Åkersberga med Roslagsbanan. Det var fortfarande rusningstrafik när vi var på väg men vi ville verkligen på tuben, så vi knuffade in oss. En gubbe var framför oss och en gubbe var bakom oss, vilket ledde till att vi stod i typ en ring. Det var riktigt pinsamt för den ena gubben höll typ i mig för att inte ramla och han andades jättekonstigt (??!) Jag kunde verkligen inte sluta garva, fastän att jag försökte. Väl framme vid Universitetet gick vi till Roslagsbanans station. Vi hoppa på tåget, men vi kom inte så långt… Två stationer  åkte vi, sen vände vi. Det var fruktansvärt och jag bokstavligen dör om vi flyttar dit. Vi räknade ut att jag kommer åka 140 stationer på en vecka om vi flyttar. Det är en ökning på 100% ??!

När vi var tillbaka på Kungsholmen beslöt sig Ida för att köpa en varm choklad på EH. Jag var bara liiite sur över att jag ”glömde” ta med mig bank-kortet…. Efter att Ida fått sin choklad ansåg hon att den inte smakade något, så vi gick tillbaka och fyllde på med kakao och kardemumma och jag tänkte hjälpa henne med att hälla i lite socker. Bara kakao smakar inte gott, jag har smakat 99% mörk choklad och det var typ ren kakao. Problemet var bara att jag hällde i salt istället för socker. Så det var ju…. lite kul. Haha. Efter det så åt vi lunch på ett thai-ställe och sen gick vi tillbaka till Espresso House och så köpte jag en Chai Latte till mig och Ida för mitt misslyckande🙂 Mycket rolig dag och dagen fortsatte, men det orkar jag inte skriva nu.

God kväll

Kommentera

